2011. febr. 27.

Nőijóga hatásai saját tapasztalat alapján

Elérkezettnek láttam az időt, hogy megosszam veletek saját magánjellegű változásaimat a nőijóga hatására.


Talán kezdjük a legelején :) későn érő lány voltam és igazából a fogamzásgátló tabletta oldotta meg,  az össze-vissza működő ciklusomat. Most már persze nem szednék fogamzásgátlót erre, de akkoriban ez volt az egyetlen amit az orvosok ajánlani tudtak .


Szerencsére még így sem szedtem sokáig, mert nagyon fájt tőle a fejem. Viszont amikor abba hagytam , soha többet nem jött meg a  menstruációm, a szervezetem úgy értékelte, hogy szoptatok és ennek megfelelő hormonokat termelt. Nem mennék bele az orvosi részletekbe, a lényeg, hogy hormon kezeltek 21 évesen emiatt. ( pedig csak 4 évig szedtem a fogamzásgátló tablettákat)


Ezek után valahogy csak elkezdtem menstruálni , de sajnos ismét néha 2 hónapra  jött meg, 2 hétig tartott   és ez így ment egy darabig, míg sikerült beállnia egy 35 napos ciklusra, ami már nem számított kórosnak. Viszont ezért cserébe iszonyatos fájdalmakat kellett átélnem minden menstruációs ciklus első napján .  Gyakorlatilag mozdulni sem tudtam a teljes nyirokrendszerem fájt , és órákig a wc kagyló volt a legjobb barátom, mert a fájdalomtól sugárban hánytam . Aznap biztos, hogy sehova nem mentem , de annak is örültem, hogy élek.


Mivel a gyógyszerekre nem sokat adok és nem felületesen akartam kezelni a problémát és úgy tenni,mintha nem lenne, vállaltam a fájdalmat és figyeltem mire akar rávezetni.  Elkezdtem utána járni, figyelni, felismerni magamban miért nem akarok azonosulni azzal , hogy nő vagyok…természetesen a  probléma sokkal összetettebb, de egy mondatban így fejezném ki: nem akartam nő lenni, pedig külsőleg ebben semmi nem akadályozz meg .


 Én is azt akartam , amit a reklámok sugallnak , hogy észre se venni a ciklust mintha nem is lenne.. és csinálni mindent úgy tovább, mint bármelyik másik nap az életemben, nem akartam gyenge lenni, elesett, de szerencsére a szervezetem megmutatta, milyen az amikor szó szerint térde kényszeríti az embert a fájdalom és nem hogy olyan lesz ez a nap,mint bármelyik, hanem  életem legborzasztóbb napjai voltak, amikor csak üvölteni és halkan zokogni tudtam esetleg ezt felváltva :) kétrét görnyedve egy wc kagyló fölött. Soha nem mentem orvoshoz injekcióért, mert tudni akartam mi ez, bár néha belefáradtam ez igaz, akkor csak túl akartam rajta lenni és tudtam másnap már nem fáj.


természetesen fel kellett tárni ennek lelki alapjait is,de elég sokat mondó volt számomra, amikor bár tudatosan ! jelentkeztem a női képzésre, mégis  annyira ki voltam borulva , hogy egy darab férfi sincs ott és mit fogok csinálni ennyi „rinyagéppel” egy évig..hogy majdnem sarkon fordultam és kijöttem a teremből. Borzasztóan untam magam és a hátam közepére nem kívántam. Amikor is maga az ősi női bölcsesség ami mindenkiben ott van, elkezdett működni, a nők akik ott voltuk, elkezdtünk változni a gyakorlás és egymás lelkei által.


Akartam a változást, de még mindig idegenkedtem a nőktől míg nem egy egy ászana gyakorlása közben sírásba törtem ki vagy, nevetésben saját merevségemen. Lassan kezdett változni ez az bennem, elfogadóbb, lágyabb lettem amit sokan hamarabb észrevettek mint én magam :)  Lassan képes voltam tisztelni a menstruációmat és elfogadni nem dühöngeni a fájdalmaimon. Tisztelni  a testem „aki” a legnagyobb útmutatásokat adta nekem mindig is, csak nem mindig akartam észrevenni, vagy felismerni és még mindig vannak hiányosságaim :). Szerencsére a menstruációmat már értem és jóban vagyunk :) nem okozunk fájdalmat egymásnak
Természetesen a jóga egy eszköz, de nagyon hatékony eszköz amit megfelelően tudatosan használva eljuthatunk egy fájdalmas görcsös menstruáció „ megszüntetéshez” is . Nem szeretem a megszüntetni szót inkább átalakítás lenne a jó, vagy inkább a felismerés.
Nem csak a fizikai gyakorlatok által , hanem egyáltalán az önmagunkra figyelés által jógával nagyon sok mindent meg tudunk érteni és változtatni rajta. A test mindig jelez, de ne várjuk meg amíg manifesztálódik a „betegség”.


Az ászanákat végezve és azok hatásait figyelve nagyon sok kérdésre kaphatunk választ, hol vannak elakadások a testben  hova kellene több figyelem  stb .
Nagyon mélyről jövök ha nőiségről van szó, de innen szép „nyerni” és hálás vagyok a nadinak a jógának a testemnek , magamnak és az engem körülvevő NŐKNEK :)
Köszönöm nektek is, akik jártok hozzám, hogy minden alkalommal tanulok tőletek és így egyre nyitottabb,„átengedőbb”, befogadóbb  vagyok és sokkal figyelmesebb :) és igen azt hiszem szeretet - teljesebb is

Még sok mindent írhatnék ide , de most röviden ennyi :)


hallgasd meg a linkre kattintva ahogy Lenny Kravitz is gondolja :) just be woman

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése